سلام خوش آمدید به کدینگ
در اولین قسمت از دوره رایگان پایتون میخواهیم بدونیم که چطور میتوانیم در کنسول متن بنویسیم (یا پرینت کنیم) و اینکه چطور یک متغیر تعریف کنیم
چاپ در کنسول(پرینت)
برای پرینت در پایتون کافیه از تابع print استفاده کنیم مثل
print("codeing.ir")
>> codeing.ir
همون طور که میبینید عبارتی که داخل دو تا گیومه قرار گرفته شده است در کنسول نوشته شده است
به همین سادگی شما میتوانید عبارتی که میخواهید را داخل کنسول بنویسید
متغییر
تفاوت پایتون به زبان های دیگه این است که شما نیازی نیست به زبان بگید که این متغییر چه نوع دارد – متن – عدد – اعشار و .. است
پایتون به صورت اتوماتیک خودش میفهمد و حتی شما میتوانید متغییر را کاملا در طول برنامه عوض کنید
text = "codeing.ir"
کد بالا تعریف کردیم که اسم text یعنی codeing.ir و اگر ما بخواهیم text را پرینت کنیم codeing.ir نوشته میشود
text = "codeing.ir"
print(text)
>> codeing.ir
اگر بخواهیم متن داخل text را عوض کنم کافیه دوباره text را معرفی کنیم
text = "codeing.ir"
print(text)
text = "new text"
print(text)
>> codeing.ir
>> new text
البته شما میتوانید بجای متن از عدد استفاده کنید مثل
text = "codeing.ir"
print(text)
text = 12345
print(text)
>> codeing.ir
>> 12345
به همین راحتی میتوان هم عدد و هم متن را پرینت کرد
پایان
امیدوارم به خوبی یادگرفته باشید که چطوری متن پرینت کنید و متغیر تعریف کنید
تا قسمت بعدی خدانگهدار
این مقاله برای شما چقدر با ارزش بود؟
روی ستاره ها کلیک کنید!
میانگین رای ها 5 / 5. تعداد رای ها! 2
هنوز امتیازی داده نشده.